T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
İZMİR / ÇİĞLİ - İsmail Rahmi Karadavut İlkokulu

Duyurular

May

GELİR: 3.447,00 TL

GİDER :82.627,69 TL

May

OKULUMUZ eTwinning Scholl Label OKUL ETİKETİ ALMIŞTIR!!!

Okulunuz 2023-2024 eTwinning Okul Etiketi ile ödüllendirilmiştir!!!

EMEKLERİ GEÇEN TUBA PEKTAŞ, NİL ÖZEL ,TÜRKAN KARAGÖZ, ALEV ÇEBER VE CÜNEYT BUHARALIOĞLU Na şahsım ve kurumum adına teşekkür ederim.

eTwinning okulu olmak ne demek?

eTwinning projeleri, planlanan çalışmaların, öğrenci merkezli etkinliklerle yürütüldüğü ve bu etkinliklerin çevrimiçi ortamda ortaklarla paylaşıldığı, farklı okullardan, farklı ülkelerden öğrencilerin işbirliğini esas alan projelerdir.

 

eTwinning öğrenciye ne kazandırır?

Yabancı dil pratiğini geliştirme, Bilişim teknolojilerini derslerinde etkin biçimde kullanabilme, Derslerini öğrencilerin daha fazla motive olmasını sağlayarak, daha eğlenceli hale getirebilme, Mesleki açıdan kendini geliştirebilme.

 

eTwinning okul nasıl olunur?

Okulda en az üç aktif öğretmen olması gerekmektedir. Aktiflik durumu, son iki yıl içerisinde bir projeye dâhil olmak, son iki yıl içinde Merkezi Destek Servisi veya Ulusal Destek Servisi tarafından yürütülen mesleki gelişim etkinliklerine katılmış olmak veya gruplara dâhil olmak şeklinde tanımlanmaktadır.

 

 

eTwinning Okulu Etiketi nedir?

 

eTwinning Okulları, eTwinning değerlerini okul yönetiminin desteğiyle okul politikalarına, uygulamalarına ve mesleki gelişim süreçlerine dahil ederler.

 

eTwinning, söz konusu Etiket ile, sadece bireysel olarak eTwinner’ların değil, aynı zamanda öğretmen ekiplerinin ve okul liderlerinin birlikte çalıştığı tüm okulun katılımını, çabasını ve bağlılığını tanıyarak değerlendirir.

 

Söz konusu Etiketi alan okullar, objektif olarak değerlendirilebilecek etkinliklerle gelişim yolculuğuna çıkmaya hazır ve istekli durumdadırlar.

 

eTwinning Okulları Misyon Bildirisi, tüm eTwinning Okullarının pusulasıdır. Söz konusu Misyon bildirisinde, aşağıdaki unsurlara vurgu yapılmaktadır:

 

Nis

**Nöbet görevi, ilk ders başlamadan 20 dakika önce başlar, son ders bitiminden 20 dakika sonra sona erecektir.

**Nöbetçi öğretmenler nöbet defterini imzalayıp sabah grubu öğretmenleri 07.40  , öğle  grubu öğretmenleri 12.50’de nöbete başlayıp,  sabah grubu 13.10'de öğle grubu 18.20’de  nöbet defterini imzalayıp nöbeti bitireceklerdir.

** Töreni ön bahçe nöbetçi öğretmeni yapacaktır.Öğrenciler içeri girmeden önce tüm nöbetçi öğretmenler bahçede öğrencinin başında olacak ,öğrenciler bina içerisine alınınca nöbet yerlerine geçilecektir.                                                

** Nöbet yerleri haftalık değişecektir.

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                          ../05/2023

                                                                                                                                                                                               Cüneyt BUHARALIOĞLU

                                                                                                                                                                                           Okul Müdürü

 

Nis

VE VE VE YİNE BİZ!!!! 

SATRANÇ İLÇE MİNİKLER TURNUVASI 

ERKEKLER İLÇE 1.(AHMET CEVAT ATAÇ---BARAN YAMAN---METEHAN KEMAL AĞAR) 

KIZLAR İLÇE 3.     (ERVA ÇELTİKÇİ---NEHİR COŞKUN---EKİN KALELİOĞLU) 

AHMET CEVAT ATAÇ BİREYSEL 1. 

EVRA ÇELTİKÇİ BİREYSEL 2. 

Nis

Törenimiz büyük b,ir coşku ile geçti.Emeği geçenlere şahsım ve kurumum adına teşekkür ederim.

Nis

23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı Temsili Makam Devri Etkinliği İçin okulumuz öğrencisi Zeynep ALKAN, okul müdürü Cüneyt BUHARALIOĞLU , müdür yardımcısı Ali TÜRKÖZ , sınıf öğretmeni Nil ÖZEL  ile birlikte Çiğli Belediye Başkanı Sayın Utku GÜMRÜKÇÜ’yü makamında ziyaret etti.

Mrt

OKULUMUZ 3/G SINIFI ÖĞRENCİSİ NİSA TIĞ ,RESİM DALINDA ÇİĞLİ 1.OLMUŞTUR. EMEĞİ GEÇENLERE ŞAHSIM VE KURUMUM ADINA ŞÜKRANLARIMI SUNARIM.

Şbt

3D Yazıcı Nedir, Ne İşe Yarar?

Sanal ortamda tasarlanmış 3 boyutlu nesneleri katı formda somut nesnelere dönüştüren makinelere 3 boyutlu yazıcı denir.

3D baskı teknolojisi ile ihtiyaç duyduğunuz bir aparat basabilir, 3D tarayıcı ile taradığınız bir cismin çıktısını alabilir, çizdiğiniz bir tasarımı prototipleyebilir, hatta kendi ürününüzü oluşturabilirsiniz.

Kısacası 3 boyutlu yazıcılar ile dilediğiniz her şeyi basabilirsiniz.

3D yazıcının amacı nedir?     Katkısal üretim olarak da bilinen 3 boyutlu üretim "additive manufacturing", bilgisayar üzerinde tasarlanmış veya 3 boyutlu olarak hazırlanmış modelleri, çeşitli malzemeler kullanarak hızlı bir şekilde, ekstra bir kalıp ya da fikstüre ihtiyaç duymadan üreten bir cihazdır.

Şbt

OLUMLU DAVRANIŞ GELİŞTİRME VELİ BROŞÜRÜ

Şbt

OKUL REHBERLİK BİRİMİMİZ TARAFINDAN VELİLERİMİZE DEPREM -PSİKOSOSYAL AİLE EĞİTİMİ VERİLDİ.

Şbt

TEMEL İLKYARDIM UYGULAMALARI EĞİTİM KİTABI ve BECERİ REHBERİ 

Şbt

2008-2009 Eğitim Öğretim Yılı

26.12.2008 – Voleybol Minik Erkek İlçe üçüncülüğü (kupa)

06.05.2009 – Basketbol Minik Erkekler İlçe Üçüncülüğü (kupa)

27.04.2009 – Basketbol Minik Kız İlçe Üçüncüsü (kupa)

05.06.2009 – Minikler Futbol İlçe Şampiyonu (kupa)

 

2009-2010 Eğitim Öğretim Yılı

06.05.2010 – Masa Tenisi Yıldız Erkek İlçe Birinciliği (kupa)

20.05.2010 – Basketbol Yıldız Kız İlçe üçüncülüğü (kupa)

20.05.2010 – Basketbol Yıldız Erkek İlçe üçüncülüğü (kupa)

22.05.2010 – Basketbol Minik Kız İlçe Birinciliği (kupa)

 

2010-2011 Eğitim Öğretim Yılı

27.12.2010 – Atletizm Minik Kız İlçe Üçüncülüğü (kupa)

30.12.2010 – Futbol Minikler İlçe Birinciliği (kupa)

25.04.2011 – Basketbol Minik Kız İlçe Birinciliği (kupa)

21.05.2011 – Voleybol Yıldız Kız İlçe Birinciliği (kupa)

13.06.2011 – Basketbol Minik Erkek İlçe Üçüncülüğü (kupa)

 

2011-2012 Eğitim Öğretim Yılı

Yıldız Erkek Kros İlçe Takım Üçüncülüğü 

2016/2017

İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ İZMİR 1.

2021-2022RÜZGAR YAKALI (EGE BÖLGE YÜZME 3.)

 

İZMİR 2.BADMİNTON (BEYZA BAYAR-DURU KORAMAN-UTKU GEYİK-BULUT ZIYLAN)

 

NİL ÇAĞLAR (UZUN ATLAMA İL 2.---KARMA KIZ BAYRAK TAKIMI İZMİR 3.)

 

29 EKİM CUMHURİYET KUPASI İL BİRİNCİLİĞİ

2.KIVANÇ AKTUĞ GÖKTÜRK

3.LEVENT ÇOLAKOĞLU

3.DOĞA ERTAN

3.ELİFNAZ ÇELİK

 

27 ARALIK ATATÜRK KOŞUSUNDA 

2022 yılı

KIZLAR :ÇİĞLİ 1.

 

ERKEKLER :ÇİĞLİ 2.

 

2023 yılı

İzmir il Milli Eğitim Müdürlüğü Akil ve Zeka Oyunları turnuvasında

 

 

Pentago oyunu yarışması

Eymen DURU (2.)

Ela ARIK ( 3. )

 

Reversi oyunu yarışması

Çağan ASLAN (2.)

 

Q.Bitz oyunu yarışması

Ege Sert ( 3. )

 

Şbt

İsmail Rahmi Karadavut İlkokulu e-Güvenlik Eylem Planı

E GÜVENLİK OKUL EYLEM PLANI

21. Yüzyıl becerilerinin kazanılması ve çağın gerekliliklerine hazır öğrenciler yetiştirmek için her türlü teknolojiyi kullanırken, aynı zamanda öğrencilerimize güvenli bir ortam hazırlama sorumluluğunu taşıyoruz. İnternet kullanımı artarken, öğrencilerimize güvenli bir ortam sağlamak gerektiğinin, risklerin çeşitlerini ve sıklığını ve bunları azaltmak veya daha da güvenli ortamları bulmak için çözümleri aramamız gerektiğinin farkındayız. Bu bilinçle çevrimiçi ortamda karşılaşılan riskler konusunda öğrenci, öğretmen veli ve çalışanlarımızı bilinçlendirmek üzere çeşitli çalışmalar yapmaktayız.
               Gençlerin çevrimiçi mahremiyetlerini korumaları durumunda, internetin oluşturduğu risklerin birçoğu azaltılabilir. Kişisel bilgilerinin çevrimiçi olarak açığa çıkmasına daha az istekli olacak şekilde eğitilmeleri ve gizliliklerini nasıl yöneteceklerini bilmeleri gerekir. Bu tür eğitim, özellikle genç yaştan itibaren okullarda önemlidir. Ebeveynler ve çocukları arasındaki nesil boşluğu nedeniyle, birbirlerine güven duymalarını engelleyebilecek ve dolayısıyla çevrimiçi riskin etkili bir şekilde kontrol altına alınmasına neden olabilecek bir yanlış anlama olasılığı bulunmaktadır. Bu nedenle, gençlerle yetişkinler arasındaki iletişim teşvik edilmelidir; siber güvenlikle ilgili diyaloga girmek, boşluğu hafifletmeye ve güvenlik tedbirlerini geliştirmeye yardımcı olabilir. Bu tür diyaloglar aynı zamanda gençleri ebeveynlerini çevrimiçi olan kaynaklar ve web siteleri konusunda eğitmeye teşvik edebilir,
Gençler ve yetişkinler genellikle çevrimiçi mağduriyet konusunda farklı yorumlara sahiptir. Yetişkinler bazı eylemleri bir şekilde düzeltme eğilimi gösterirken, gençler aynı örnekleri akranları arasında normal bir etkinlik olarak açıklayabilir. Okulumuz, okul çapında bir zorbalık önleme programının oluşturulmasını kolaylaştıracak politikalar oluşturur .Başarılı ve etkili programlar, bireysel öğrencilerden ve sınıflardan, eğitimcileri ve öğrencileri birleştiren zorbalık karşıtı takımlara kadar, okulda her seviyede zorbalık karşıtı stratejileri teşvik etmek için çalışır.
                   Çevrimiçi gençlerin karşılaştığı risklerden biri de siber zorbalık veya çevrimiçi mağduriyettir. Yani elektronik iletişim şekillerini kullanan zorbalık veya taciz. Siber zorbalığın bazı örnekleri açıkça tanımlanabilirken bazı durumları açıklanamamaktadır. Siber kelimenin mağdurunu korkutmak için kullandığı dil ve taktiklerin cezai bir suç olduğunun açık işareti olduğu durumlarda olabilir, bazı durumlarda ise yalnızca bir şahsın kötü davranışlarından kaynaklanır. Siber zorbalık, genellikle eylemin tekrarını gerektirir. Siber zorbalığı yaygınlaştırma konusunda, özellikle geleneksel zorbalığa kıyasla açık bir anlaşma eksikliği var ve bu yaygınlığı hakkındaki istatistikleri etkiliyor. İnternetteki siber zorbalığa hitap etmenin bir yolu, okul zorbalığı ve siber zorbalık arasındaki bağlantıyı kullanmaktır. Okul zorbalığına, gençlerin sahip oldukları ve birbirlerine karşı olan ilişkileri ve tutumları geliştirmeye çalışan girişimlere denir. Bu tür girişimleri, çevrimdışı zorbalığa karşı koymak için potansiyel olarak etkili önleme tedbirleri olarak düşünülmekte ve çevrimiçi zorbalığa karşı koymada da yararlı olabilirler.

E GÜVENLİK MÜFREDATIMIZ HAKKINDA ALINAN KARARLAR

1 . Mihver ve serbest etkinlik derslerinde ve rehberlik derslerinde güvenli internet kullanımı ile ilgili kazanımlar eklenmesine ,
• Türkçe, Hayat Bilgisi, Fen Bilimleri, Sosyal Bilimler vb. ilgili derslerde uygun şekilde işlenmesi sağlanmalıdır.
2. Çocuklarda bilinçli ve güvenli internet kullanımına dair bilgi, beceri ve tutumların geliştirilmesi  için seminerler düzenlenmesine, karar verilmiştir.
• Okulumuzda güvenli internet ağı mevcuttur.
• Okulumuzda elektromanyetik kirliliğe ve internet güvenliğine önem verilmektedir.

ÇOCUK VE ERGENLERE YÖNELİK e GÜVENLİK ÖNLEMLERİ

1.Aileye yönelik çocuk ve ergenlere denetimli, sınırlı ve amaçlı kullanım sağlayabilmeleri ile ilgili bilinçlendirme çalışmalarına devam edilmesine,

2. İnternetin güvenli kullanımı ile ilgili paketlerin tanıtım ve yaygınlaşmasını sağlamak için projeler yapılmasına ,

3.Evlerde limitli internet kullanımını teşvik etmek için velilere ve ebeveynlere rehberlik yapılmaya devam edilmesine,

4.Kullanım farkındalığına yönelik uygulamalar geliştirmek için derslerde bu konuya öncelik verilmesine,

5.Ebeveynleri denetim yolları ve teknolojik imkânları ile ilgili bilinçlendirmek ve gerekli uygulamaları geliştirmek ve yaygınlaştırmak. için üniversiteden akademisyenlerden yardım alınmasına, karar verilmiştir.

CEP TELEFONU veya KAYDEDİCİ CİHAZLARIN KULLANIMI

1. Öğretmenler ve yardımcı hizmetler personeli cep telefonlarını öğrencilerin bulunduğu zaman ve ortamlarda kullanamazlar.
2. Öğrenciler okula getirdikleri cep telefonlarını girişte yazı işlerine okul çıkışında almak üzere kapalı bir şekilde- teslim etmek zorundadırlar. Sınıfta herhangi bir öğrencinin cep telefonu bulundurması ve dolayısıyla kullanması yasaktır.
3. Sınıf ortamında ve okul binası içinde cep telefonu bulundurma yasağını ihlal eden öğrencinin birinci ihlalde bir hafta, ikinci ihlalde iki hafta üçüncü ihlalde dönem boyunca cep telefonuna okul idaresi tarafından (süre bitiminde iade edilmek üzere) el konulur. Kural ihlali durumunda uygulanacak bu yaptırımı öğrenci velisinin de desteklemesi için, eğitim öğretim yılı başında (ya da öğrencinin kaydı esnasında) yapılan yazılı sözleşme ile velinin kabulü sağlanır ve imzası alınır.
4. Okul sınırları içerisinde herhangi bir öğrencinin Wi-Fi bağlantısına erişmesine izin verilmez. Diğer ifadeyle öğrencinin herhangi bir yolla şifreyi elde edip kablosuz ağ bağlantısına bağlanması yasaktır. Bu yasağı ihlal ettiği tespit edilen öğrencinin cep telefonuna bir hafta için el konulur.
5. Okul ve derslik sınırları içerisinde öğrenci tarafından cep telefonu sadece ders  etkinliği uygulamaları esnasında, öğretmenin kontrolü altında ve ders aracı olarak kullanılabilir. Bu amacın dışındaki kullanımlara izin verilmez.
6. Öğrenci cep telefon numarasının, öğrenci velisinin izin verdiği kişiler dışındakiler tarafından öğrenilmesine izin verilmez.
7. Velilerle her yıl, eğitim öğretim yılı başında yapılan toplantıda cep telefonu kullanımı konusunda bilgi verilir.
8. Öğretmenlerle (eğitim öğretim başında, ortasında ve sonunda olmak üzere) yılda üç kez yapılan öğretmenler genel kurulunda okul güvenliği ve dolayısıyla cep telefonu politikası hakkında değerlendirme amaçlı tartışmalar yapılır.
9. Okul idaresi tarafından görevli kılınanlar haricindeki kişiler tarafından ve öğrenci velilerinin bilmek istedikleri etkinlik ve programlar dışındaki zamanlarda, okul ve okul bahçesi sınırları içerisinde fotoğraf ve video çekimi yapılamaz. Bu yasak bir öğrencinin diğer bir öğrencinin fotoğraf ve videosunu çekmek istemesi durumunda da geçerlidir.
10. Okul idaresi tarafından görevlendirilen kişilerin çektiği fotoğraf ve videolar ancak Okulun resmi web adresinde ve sanal ortamlarında, ilgili öğrenci velisinin talep ve yazılı onayı ile yayınlanabilir. Öğrencisi için onay vermeyen velinin öğrencisi ile ilgili fotoğraf ve videolar yayınlanmaz.
11. Velisi tarafından fotoğraf ve video görüntülerinin çekilip yayınlanmasına onay verilmeyen öğrencilerin, çekim esnasında psikolojik baskı yaşamaması için tedbirler alınır.
12. Okul görevlileri tarafından yayınlanan resim ve videolarda öğrencilerin kişisel bilgilerine kesinlikle yer verilmez. Öğrenciler, bir video konferans araması veya mesajı hazırlamadan veya cevaplamadan önce bir öğretmenin iznini isteyecektir. Video konferans, öğrencilerin yaşı ve yeteneği için uygun bir şekilde denetlenmektedir. (okullar bunun nasıl uygulanacağını ve başarılacağını listelemelidir) Veliler ve bakıcıların rızası, çocuklar video konferans faaliyetlerine katılmadan önce edinilecektir. Video konferans, sağlam bir risk değerlendirmesini takiben, resmi ve onaylanmış iletişim kanalları vasıtasıyla gerçekleşecektir. Sadece ana yöneticilere video konferans yönetim alanlarına veya uzaktan kumanda sayfalarına erişim hakkı verilmektedir.
13.Eğitimli video konferans servisleri için oturum açma ve şifre bilgileri yalnızca personele verilir.
14.Online dersler kapalı bir sistem üzerinden yalnızca okula kayıtlı öğrenciler ile yapılabilir.

OKUL PERSONELİNE YÖNELİK GÜVENLİK ÖNLEMLERİ
1.Okul sistemlerini ve cihazlarını kullanırken takdir yetkisi ve profesyonel davranış gereklidir. Personelin tüm üyelerine, profesyonel ve kişisel olarak, güvenli ve sorumlu İnternet kullanımı konusunda güncel ve uygun personel eğitimi, düzenli (en az yıllık) temelde çeşitli şekillerde sağlanmasına,
2.Çalışanların hepsi, çevrimiçi davranışlarının okuldaki rolü ve itibarını etkileyebileceğinin farkına varacaktır. Mesleği veya kurumu  tehlikeli durumuna düşürdüğü veya mesleki yeteneklerine güvenini kaybetmiş bir şeyin bulunduğu düşünülürse, hukuk, disiplin veya hukuki önlemler alınabileceğinin tebliğ edilmesine.
3.Okul  çalışanların öğrencilerin yaşlarına ve yeteneklerine göre kullanması gereken yararlı çevrimiçi araçları kontrol etmelidir. Sınıflardaki akıllı tahtaların teneffüslerde açık kalmamasına dikkat etmelidirler. Çocukların internetin ve dijital teknolojinin güvenilir ve sorumlu kullanıcıları olabilmesi için ana-babanın / bakıcıların oynayacakları önemli bir role sahip olduklarını kabul eder.
4. Ayrıca personel, veli ve öğrencilere yukarıdaki web adresleri tanıtılmış olup, buralardaki eğitici ebeveyn ve öğrenci bilgilendirici vidoları sunuları izlenmiştir. Okumuzda çeşitli web2 araçları kullanılarak sunular hazırlanmış panolar ailelerle birlikte hazırlanmıştır. Okulumuzda 2020 yılı ve önceki yıllarda etkin ve kapsamlı veli desteği ile güvenli internet günü kutlanmıştır.  Hafta boyunca seminerler, tanıtıcı afişler ve çevrimiçi eğitimlere (webinar) etkin katılım sağlanmıştır.

"Daha Güvenli İnternet Merkezi (gim.org.tr)

Safer Internet Center´ın resmi sayfası (https://ec.europa.eu/info/index_en)

Güvenli Web (guvenliweb.org.tr) – çevrimiçi güvenlik konuları için farkındalık portalı.

Güvenli Çocuk (guvenlicocuk.org.tr) – 13 yaşından küçük çocuklar için oyun ve eğlence portalı.

Ihbar Web (ihbarweb.org.tr) – yasadışı içerik için telefon hattı.

İnternet BTK (internet.btk.gov.tr) – İnternet ve BT yasası konusunda farkındalık portalı."

Şbt

İSMAİL RAHMİ KARADAVUT İLKOKULU ÖZEL EĞITIM VE DAHİL ETME POLITIKASI

A) Özel Eğitim İhtiyacı ve Dâhil Etme Politikasının Tanımı:

Bu politika, İsmail Rahmi Karadavut İlkokulu öğretmen ve müdür yardımcılarından oluşan bir komisyon tarafından hazırlanmıştır ve her eğitim yılı sonunda yeniden gözden geçirilir. Öğrencilerin eğitim öğretime dâhil edilmesi ve eğitim ortamlarının farklılaştırılması veya çeşitlendirilmesi ile bağlantılı her türlü durum Özel Eğitim Politikası başlığı altında ele alınır. Kapsayıcı eğitimin bir gereği olarak çeşitlilik, İsmail Rahmi Karadavut İlkokulu´nde anahtar bir terim olarak kabul edile gelmiştir.

IB programları tüm öğrenciler için müfredata erişimi ve öğrenime katılımı artırmayı hedefler.

(IB Eğitimi Nedir? 2013:3)

B) "Özel Eğitim İhtiyacı" ve "Dâhil Etme" Terimleri:

Özel Eğitim İhtiyacı terimi, becerilerini en iyi şekilde ortaya koymak ve akademik başarıya ulaşmak için öğretim koşullarının gözden geçirilmesi veya farklılaştırılması ihtiyacı olan öğrencileri ifade eder. Bu öğrencilerin, duyu bozukluğu gibi fiziksel sorunları veya dikkat eksikliği gibi öğrenme bozuklukları olabilir.

Dâhil etme terimi, öğrencilerin etkili sosyal iletişim veya davranış kontrolü eksikliği gibi ihtiyaçlarına uygun olarak farklılaştırılmış öğrenme fırsatlarını deneyimleme imkanı buldukları durumlar için kullanılır.

Her iki durum da saygı çerçevesinde ele alınır ve her öğrenci kendi entelektüel kapasitesini gerçekleştirmek için kendine has kişisel gelişim tarzı ve metodu olan bir birey olarak kabul edilir.

C) Özel Eğitim İhtiyacı ve Dâhil Etme Politikasının Amacı:

İsmail Rahmi Karadavut İlkokulu çalışanları tarafından hazırlanan bu dâhil etme politikası;

- Öğrencilerin becerileri ve engellerinin yanı sıra, bireysel ihtiyaçları arasındaki farklılıkları tanımayı ve anlamayı,

- Farklılaşan öğrenci becerilerine göre uygun öğrenim ortamları organize etmeyi,

- Tüm öğrencilerin, müfredatta öngörülen hedef ve becerileri gerçekleştirmesini güvence altına almayı,

- Öğrencilerin çeşitli beklentileri ve talepleriyle uyumlu öğrenim etkinliklerini planlamayı ve programlamayı,

- Tüm öğrencileri engeller olmaksızın başarıya yönelten anlamlı bir öğrenme atmosferi oluşturmak için, tüm okul paydaşlarını ve çalışanlarını sürece dâhil etmeyi,

 - Tüm okul politikalarının öğrencilerin eğitime dâhil edilmesi süreciyle entegre edilmesini ve halihazırda devam eden, öğrencilerin ihtiyaçlarına uygun bireyselleştirilmiş programların oluşturulması sürecini iyi yönetmeyi hedeflemektedir.

D) Okulun Rolü:

Okul Özel Eğitim İhtiyacı ve Dâhil Etme Politikasının uygulanmasında hayati bir rol oynar. Okulun sorumlulukları aşağıdaki maddelerle açıklanabilir:

 

-          Okul yönetimi ve IB Koordinatörü,

 

1)      Dâhil Etme Politikasının içeriğinin özel eğitimle ilgili tüm ulusal kanunlara ve düzenlemelere uygun olduğundan,

2)      Okul misyon ve vizyonunun Dahil Etme Politikası ve diğer okul politikalarıyla uyum içinde olduğundan,

3)      Okul çalışan ve öğrencilerinin bireysel farklılıkların öneminin farkında olduğundan ve tüm öğrenim alanlarında esnekliğin çalışanlar arasında ortak bir terim olduğundan,

4)      Okul faaliyetlerinde, öğretim ve öğrenim yaklaşımlarının (ATT & ATL) bir gereği olarak, dâhil edici yöntemlerin teşvik edildiğinden emin olmakla yükümlüdür.


-              Öğretmenler,

 

1)      Farklılaştırılmış öğrenim faaliyetlerine katılım gösterecek eğitim ve beceriye sahip olduklarından,

2)      Özel eğitim ihtiyaçlarının karşılanmasında önemli yeri olan öğrencilerin geri bildirimleri ve sorularının vaktinde alındığından,

3)      Etkili katılımın sağlanması adına, öğretim ve öğrenim faaliyetlerinin çeşitli öğrenci ihtiyaç ve hedefleriyle uyumlu olduğundan emin olmakla yükümlüdür.

 

Öğrencilerin sorumlulukları:

1)      Eğitim faaliyetleri öncesinde ve esnasında hislerini ve tercihlerini belirtmek.

2)      Sorgulayan bireyler olarak, öngörülen hedefleri gerçekleştirmek için gerekli bilgiyi talep etmek.

3)      Sürdürülen süreci destekleyecek yöntem ve tekniklerin geliştirilme sürecine dâhil olmak.

 

Velilerin ve Yasal Vasilerin Sorumlulukları:

 

1)      Topluluğun bir üyesi olarak, eğitim sürecinin planlama ve geliştirme aşamalarına dahil olmak.

2)      Özel eğitim ihtiyacı ve dâhil etme durumlarında gerekli bilgi ve belgeleri okula ve yetkililere temin etmek.

3)      Öğrencinin ihtiyaçları ile ilgili koşullarındaki herhangi bir değişiklik ve(ya) gelişme durumunda okulu bilgilendirmek.

 

E) Özel Eğitim İhtiyacı ve Dahil Etme Konusunda İsmail Rahmi Karadavut İlkokulu´nin yaptığı Uygulamalar:

İsmail Rahmi Karadavut İlkokulu olarak standartlarımız, IB Öğrenme Döngüsünde iyi uygulamalar olarak verilen dört prensip ile yönlendirilmektedir.

 

Kendine güven ve gruplar içerisinde yer almayı sağlayabilmek için rehber öğretmenler ve ders öğretmenleri okulun her iki döneminde de ilk hafta eğitim alırlar ve bu eğitimler okul yılı boyunca yapılan toplantılarla tekrar gözden geçirilir.

Her türlü öğrenme ortamında kendine güvenin inşa edilmesi IB´nin temel prensiplerinden biridir ve İsmail Rahmi Karadavut İlkokulu olarak müfredat & öğrenim faaliyetleri oluşturulurken bu unsur, en önemli noktalardan biri olmuştur. İletişim, kişinin kendini bilmesi ve kendini geliştirmesine bağlı olduğundan, öğretmenler, öğrencilerin kendi becerilerini ve hedeflerini tespit edebildikleri, aktif bir atmosfer oluşturmaya odaklanmaktadırlar.

Öğretim yöntemlerini şekillendirmede öğrencinin geçmiş bilgileri ve her bir öğrencinin temel bilgisinin çok büyük önemi vardır ve İsmail Rahmi Karadavut İlkokulu olarak biz de bu gerçeğin farkındayız. Asıl uzmanlığın önemli bir parçası olan geçmiş bilgi ayrıca kavramsal ve işbirlikçi öğrenim için de temel oluşturmaktadır. Çeşitli faaliyetlerle öğrencilerin eski bilgilerini sadece sınıfta değil okulun her bölümünde yeni bilgileriyle ilintili hale getirmelerini sağlamaya çalışmaktayız. 

Farklılaşma gibi, yapı kurma da okulumuzda öğretim aktivitelerinin bir standardını oluşturmada büyük öneme sahiptir. Her bir öğrencinin farklı öğrenme ve kendini ifade etme şekli vardır ve ders içeriğini temelden daha komplekse doğru oluşturma, müfredatların önemli noktaları olmuştur. ATL becerileri, bilişsel ve biliş ötesi yaklaşımlar geliştirmek için üzerinde durulacaktır ve böylece öğrenciler özgün stratejiler geliştirerek kendi yollarını izleyebileceklerdir.  

                                                                                                         

F) Değerlendirme Düzenlemeleri

İsmail Rahmi Karadavut İlkokulu olarak, standartlarımızı ve uygulamalarımızı, öğrencilerin ihtiyaçlarına uygun olarak, öğrenme sürecinde farklılaşma ve değişiklik yapma fikrine göre oluşturduğumuzdan, bu esneklik ayrıca değerlendirme prosedürlerinde de uygulanacaktır.

Dâhil Etme Politikamızın önemli bir parçası olarak, öğrenme ortamı öğrencilerin hedeflerinin en iyisini elde etmelerini sağlamak için tasarlanmıştır ve değerlendirme prosedürleri öğrencilerin ihtiyaçları ve çeşitliliğine göre tasarlanacaktır. Kapsamlı sınav düzenlemeleri, öğrencilerin destek gereksinimlerine göre planlanır ve başarılarını artırmak için çeşitlendirilir.

Değerlendirme düzenlemeleri, öğrenme ve öğretme sürecinin bir parçasıdır; çünkü gerekli farklılaşma, öğrenme uygulamaları ile başlar. Öğrenme ortamında, tüm öğrencilerin cevaplarını kapsayacak, konuyla ilgili standart ve prensipleri uyguladıktan sonra, değerlendirme düzenlemeleri öğrencilerin özel eğitim ve sınav ihtiyaçlarına uygun olarak planlanır. Kapsayıcı sınav düzenlemeleri için gerekli olan tıbbi raporlar ve eğitim kanıtları gibi tüm belgeler, öğrenci / veli / yasal vasilerin rızası alındıktan sonra kayıt sürecinde IB´ye sunulur.

Değerlendirme, öğrencinin profili ile ilgili olması gereken değerlendirmenin bir yolu olarak kabul edilir ve bu çeşitlilik, hem sınavlar öncesinde ve hem sınavlar süresince dikkate alınır. Kapsamlı bir sınav düzenlemesine ihtiyaç duyan her öğrenci bireysel olarak gözlemlenir ve sınav planlama aşamasında, destekleyici ekipman/malzemeler ile ilgili bilgisi olup olmadığı da ayrıca kontrol edilir. Öğrencinin durumuna göre uyarlanmış evraklar veya ek süre gibi gerekli düzenlemeler, IB Değerlendirme İlkeleri çerçevesinde uygulanacaktır. Ek olarak, adayların sadece IB tarafından yetkilendirildikten sonra bilgisayar, kelime işlemci veya okuyucu gibi teknolojik erişimi kullanmasına izin verilebilir. Başarı, her bir öğrenciye uygun değerlendirme türünün ve yönteminin bir sonucu olduğu için, IB DP Kapsayıcı Değerlendirme Politikasında ana hatları verilmiş olan her türlü uygun yardım, farklı koşullar altında ilerlemeyi ölçmek için sağlanır. 

Sınavların uygun standartlarda yürütülmesi okulumuzun sorumluğundadır ve her bir öğrencinin başarısına odaklanan değerlendirme koşullarındaki esneklik, tüm öğretim ve öğrenim ortamlarında temel hedeflerimizden biridir.


Kaynakça:
Learning diversity and inclusion in IB programmes, January 2016, www.ibo.org

General Regulations: Diploma Programme, April 2014, www.ibo.org

Programme Standards and Practices, January 2014, www.ibo.org         

Candidates with assessment access requirements. August 2017, www.ibo.org

 

Şbt

İSMAİL RAHMİ KARADAVUT İLKOKULU

2022-2023 EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI

2. DÖNEM BAŞI ÖĞRETMENLER KURULU TOPLANTISI

Karar No                : 2

Toplantı Tarihi       : 22.02.2023 Çarşamba

Toplantı Saati         : 13.00

Toplantı Yeri          : Okul Toplantı Salonu

 

GÜNDEM MADDELERİ:

1. a)Açılış ve Yoklama, b) Saygı duruşu ve İstiklal Marşı

2. Gündem maddelerinin okunması ve varsa ilave edilecek yeni maddelerin eklenmesi,

3. Bir önceki toplantıda alınan kararların değerlendirilmesi,

4. Okulumuzdan ayrılan - göreve başlayan öğretmenlerin tanıtılması ve anaokulu bilgilendirme

5. Psikososyal Destek Eylem Planı Uygulanması hakkında bilgilendirme,

6. Öğrencilerin başarı, devam ve devamsızlık, ödül durumlarının değerlendirilmesi

·        1.Dönem okul idaresince teslim alınan evraklar ve değerlendirilmesi,

·        1.Dönem sınıf ders başarı analizlerinin değerlendirilmesi,

·        1.Dönem sonu sınıfların genel başarı oranları hakkında zümre başkanlarının görüşlerinin alınması,

·        Takdir ve Teşekkür Belgesi alan öğrenci sayıları,

·        Devamsızlık yapan öğrenci sayıları,

7. Okulumuzda devam eden projeler hakkında bilgilendirme,

a) Beyaz Bayrak Projesi                  b) Beslenme Dostu Okul Projesi          

c)  Erasmus+KA2                           d)Okullar Okullar Hayat Olsun Projesi                                                                                                                        e) Geleceğe Enerjin Kalsın Projesi f) Okulum Temiz  Projesi       g)Sıfır Atık Projesi ve Kütüphane

h) Tekno  Green  Scholl  E-TWİNNİNG   ı) Teknofest (Magnetik Sıram)   i) Aile Okul Projesi

8. Rehberlik ve Psikolojik Danışma Faaliyetleri (Rehberlik ve Psikolojik Danışma Hizmetleri Yürütme Komisyonu toplantı tarihi, Bireysel Eğitim Planı Komisyonu toplantı tarihi)

9. Zümre toplantıları ve tarihleri, Veli toplantıları ve tarihlerinin belirlenmesi,

10. 2.Dönem yapılacak sosyal, sportif ve kültürel etkinliklerin planlanması ve önemli gün ve haftaların hatırlatılması,

11. Öğrenci kulüp ve topluma hizmet çalışmaları

12. Genel işleyişin düzenli olarak yürütülmesi;

·        Personel ve öğrenci kılık ve kıyafetiyle ilgili hususlar,

·        Okula geliş ve gidiş zamanları

·        Personel özlük bilgilendirme. Mazeret izinleri, sevk ve raporlar,

·        Ders defterlerinin işlenmesi ve öğrenci devamsızlıklarının sisteme girilmesi,

·        Nöbet uygulamaları ve öneriler,

·        Rehberlik ve ders denetimleri hakkında bilgilendirme

·        Gelen resmi yazılar hakkında bilgilendirme

·        İYEP Çalışmaları hakkında bilgilendirme

·        Branş Ders Dağıtım ve Öğretmen Görüş Günleri bilgilendirme

·        Mebbis Sınav İşlemleri Modülü ve Görevli İşlemleri Sınav Modülü

·        Derslere zamanında girip çıkılması,

·        Hizmetiçi Eğitim faaliyetleri ve katılım,

·        Bilsem Öğrenci Seçimleri Bilgilendirme

·        Ders Dışı Eğitim Çalışmaları,

·        Öğrenci Servisleri ve dersten izinli çıkarılan öğrenci hakkında bilgilendirme

·        Seçmeli Ders Girişleri ve TEKNOFEST hakkında bilgilendirme,

·        Fotokopi Çekimleri ve bağışlar

13. Kurum kültürü oluşturulması çalışmaları , okul ve çevre ilişkileri,

14. İş Sağlığı ve Güvenliği çalışmaları

15. Stratejik Plan bilgilendirme

16. Dilek ve Temenniler

17. Kapanış

                                                                                                          Cüneyt BUHARALIOĞLU
                                                                                                                             Okul Müdürü